Selectieve Onttrekking IJmuiden In het Binnenspuikanaal van sluizencomplex IJmuiden bouwt Rijkswaterstaat een zoutdam om zoutwater selectief te onttrekken aan het Noordzeekanaal. Met zoutdam IJmuiden voorkomt Rijkswaterstaat verdere verzilting van het Noordzeekanaal vanwege het gebruik van Zeesluis IJmuiden.   In opdracht van hoofdaannemer Bouwcombinatie SOIJ bouwt Marsé Montage mee...

[vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] Deksloof damwanden Zeesluis IJmuiden Om ruimte te bieden aan steeds groter wordende zeeschepen is sinds 2016 in IJmuiden gewerkt aan de grootste zeesluis ter wereld. De nieuwe sluis is 500 meter lang, 70 meter breed en 18 meter diep....

[vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] Revisie en verplaatsing paalkoppen Om toename van verzilting van het Noordzeekanaal door het gebruik van Zeesluis IJmuiden tegen te gaan wordt door Van Hattum en Blankevoort in opdracht van Rijkswaterstaat in het Binnenspuikanaal een constructie gebouwd.   Een constructie waardoor een...

[vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] Piekberging Haarlemmermeer De Piekberging Haarlemmermeer is een piekberging tussen Abbenes en Buitenkaag naast de A44 die medio 2025 wordt opgeleverd. Het doel van de piekberging is opvangen van overtallige water uit het Haarlemmermeer. Dit om te voorkomen dat waterwegen...

[vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text][/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_empty_space][vc_column_text] Nieuwe zuidbrug Ouderkerk In Ouderkerk aan de Amstel kruist het verkeer de Amstel over de brug Ouderkerk (BOK). Deze brug stamt uit 1936 en was technisch en verkeerskundig gezien aan vervanging toe....

[vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] Basculekelder Brug Ouderkerk Vrijdag 20 augustus 2021 werd de basculekelder van de nieuwe brug over de Amstel in de N522 tussen Amstelveen en Ouderkerk aan de Amstel afgezonken in de Amstel en op zijn definitieve plek gepositioneerd. De oude...

Nieuwe Zeesluis IJmuiden De nieuwe zeesluis in IJmuiden is 70 meter breed, 500 meter lang en 18 meter diep. De bouw startte begin 2016. Marsé Montage bracht bovenop de kolkwanden over een lengte van 1.200 meter dekzerken aan; een stalen afdekplaat op het metselwerk en bedoeld...

Tijdelijke fiets- en voetgangersbrug Marineterrein Amsterdam Stap voor stap verandert het Marineterrein in Amsterdam van een gesloten, militair gebied naar open, nieuw stadskwartier. Omdat het terrein nog volop in ontwikkeling is, werd gekozen voor een eenvoudige tijdelijke brug. Marsé leverde en monteerde de onderconstructie en het...

Bolderpaal regionale zeehaven Voor een wereldwijd opererend tankopslagbedrijf dat actief is in meer dan twintig landen, verzorgde Marsé Montage een bolderpaal in de regionale zeehaven van Amsterdam. De meerpaal weegt zo'n 83 ton en meet 41 meter.  ...